Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Analysis of Current Level of Communication of a Contributory Organization and Proposals for Increasing of its Effectiveness
Dvořáčková, Kristýna ; Moserová, Veronika (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
This thesis deals with the current communication strategy of Lipka, school facility for environmental education, and the possibilities of improving such strategy especially with regards to the area of garden education. The theoretical part focuses on presenting the basic concepts within the area of interest. The following part presents the results of both internal and external analysis of Lipka's communication strategy. It also debates possible shortcomings and suggests alternative solutions for improving its efficiency. This thesis is focused on the pedagogues from the South Moravian Region and their knowledge about the activities of Lipka and also their interest in offered courses.
Pohled pedagogů a třídního kolektivu na inkluzivní vzdělávání žáků se vzácným nervosvalovým onemocněním
Sajlerová, Lucie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání žáků se vzácným nervosvalovým onemocněním. Zaměřuje se primárně na žáky se spinální svalovou atrofií a Duchennovou svalovou dystrofii. Podtrhuje se zde důležitost multioborové spolupráce a komunikace mezi školou a rodinou. Účelem je mapovat specifika a problematické situace při začleňování žáků s NSO do základních škol a analyzovat podmínky začleňování žáků s NSO do třídního kolektivu, limity tohoto začleňování a především případná úskalí. To vše z pohledů pedagogů. Během výzkumu proběhlo dotazníkové šetření, kterého se zúčastnili pedagogové a asistenti pedagoga, kteří jsou s těmito žáky v přímé práci. Konkrétní oblasti, které byly respondenty vnímány jako problematické, byly okomentovány v následné diskuzi. Jednalo se především o bariérovost školní budovy, učeben, nedostatečnou komunikaci, práci s vlastními emocemi a obtíže či omezení, plynoucí z dalších limitů zdravotního stavu žáků s NSO Vzhledem k tomu, že diplomová práce je zaměřena také na třídní kolektiv, byla zde využita metoda Persona dolls, jež učí děti vystupovat proti diskriminaci, předsudkům a stereotypům. Skrz panenku s osobností je vysvětlováno, že být odlišným není špatně. Tento koncept byl užit ve třídním kolektivu žáků prvního ročníku společně s panenkou, která má...
Znalosti v oblasti zdravé stravy a stravovací zvyklosti pedagogických pracovníků na vybraných školách
Jarošová, Karolína ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce "Znalosti v oblasti zdravé stravy a stravovací zvyklosti pedagogických pracovníků na vybraných školách" měla za cíl zjistit výživové znalostí pedagogů na vybraných základních a středních školách a také zjistit, do jaké míry se jim daří dodržovat zásady zdravé výživy během jejich pracovního dne. Výzkum k mé diplomové práci probíhal pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo dvě stě čtyřicet jedna vyučujících vybraných základních a středních škol. Veškeré školy, které jsem k dotazníkovému šetření vybírala, leží v nejlidnatějším městě středočeského kraje, v Kladně. Dotazník byl rozdělen na tři části, zjišťující identifikační údaje, znalosti a zvyklosti v oblasti zdravého stravování. Výsledky výzkumu byly dobré - celková úspěšnost všech respondentů byla 63,3 %. O něco lépe si vedli učitelé základních škol, oproti učitelům škol středních. Výsledky dodržování zásad zdravé výživy byly o něco horší. Dle předem stanovených kritérií učitelé dbají na zásady zdravé stravy pouze výjimečně. V této části na tom podstatně lépe byli učitelé středních škol. V poslední otázce jsem se zabývala potřebami učitelů. Učitelům by nejvíce pomohlo prodloužit přestávku, aby tak učitelé měli více času se nasvačit, případně doplnit tekutiny. Zájem vyjádřili i o prohloubení znalostí v oblasti výživy. Na...
Hyperkinetický syndrom u žáků středních škol
Sojková, Jana
Tato práce pojednává o hyperkinetickém syndromu nebo-li ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) u žáků středních škol. Byla sledována informovanost o syndromu ADHD a jeho příznacích na základě dotazníku KADDS (Sciutto a kol., 2000) složeného ze tří škál u pedagogů středních odborných škol Jihomoravského kraje. Průzkumu se zúčastnilo 118 respondentů. Učitelé prokázali vyšší míru znalostí o symptomech ADHD než o všeobecných informacích týkajících se ADHD. Jedna třetina vyučujících se dostala do kontaktu s více jak 5 žáky s ADHD. To mohlo být důvodem lepších znalostí příznaků ADHD. Znalosti o ADHD jsou v České republice nižší než ve světě. Bylo by vhodné zvýšit povědomí a úroveň znalostí o ADHD u pedagogů na středních odborných školách, zajistit spolupráci s odborníky. V závěru práce jsou nastíněna doporučení pro pedagogickou praxi.
HRA NA KONTRABAS-aspekty historické, pedagogické a hudebně teoretické
Šašinková, Eva ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Hudec, Jiří (oponent) ; Bernášek, Václav (oponent) ; Gregor, Vít (oponent)
HRA NA KONTRABAS - aspekty historické, pedagogické a hudebně teoretické ABSTRAKT Tato disertační práce je zaměřena na historické, pedagogické a hudebně teoretické aspekty kon- trabasové hry. V práci jsou shromážděna data o historii kontrabasu z hlediska konstrukčního vývoje kontrabasu i kontrabasového smyčce, vývoje ladění a uplatnění nástroje v jednotlivých staletích. Úvodní část obsahuje též informace o nejvýznamnějších kontrabasistech historie. Kapitoly z výzkumné činnosti mapují kromě vývoje uměleckého školství v České republice také přehled vzniku vysokých uměleckých škol v bývalém Československu a následně v České a Slovenské republice. Kapitola s přehledem konzervatoří a vysokých škol, na nichž se v sou- časné době vyučuje kontrabasová hra, obsahuje aktuální tabulky a grafy. Literatura pro kontrabas od nejvýznamnějších českých kontrabasistů-skladatelů je předmě- tem druhého okruhu výzkumné činnosti. Kapitola z tohoto výzkumu je výsledkem důsledného bádání v archivech v letech 2020-2022. Dosud nezpracovaný přehled patnácti nejvýznamněj- ších českých kontrabasistů-skladatelů je doplněn o přehled umělecké, pedagogické a skladatel- ské činnosti jednotlivých osobností. Výzkum přinesl též cenné informace o využití didaktic- kých materiálů na konzervatořích a vysokých školách. Obsáhlá závěrečná kapitola,...
Distanční výuka a využití digitálních technologií ve vzdělávání
Kajtmanová, Alžběta ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na to, jaký vliv měla pandemie onemocnění covid-19 na vzdělávání na vybrané základní škole z pohledu vyučujících během první a druhé vlny. Zaměřuje se na vymezení pojmů, jako je distanční výuka, e-learning, digitální technologie a platformy. Práce reflektuje, jakým způsobem bylo české školství ovlivněno od března roku 2020 do května 2021. V teoretické části se zaměřuje na teoretické pojetí pojmů, které jsou spojené s pandemií a distančním vzděláváním, ale také s pojmem socializace a komunikace, které byly během pandemie zejména u dětí velmi ovlivněny. Výzkumná část pak byla realizována za pomoci polostrukturovaného rozhovoru, který byl prováděn na vybrané základní škole a který byl veden skupinově se čtyřmi vyučujícími. Jedna z nejzásadnějších otázek celého rozhovoru byla ta, jaký vliv měla právě pandemie na žáky a učitele samotné na této konkrétní základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA distanční výuka, digitální technologie, pandemie COVID-19, žáci, pedagogové, E-learning, sociální kontakt, první vlna, druhá vlna, socializace, digitální gramotnost, digitální platformy
Mediální výchova na gymnáziích pohledem českých a německých pedagogů
Horáková, Adéla ; Römer, Lucie (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Diplomová práce Mediální výchova na gymnáziích pohledem českých a německých pedagogů se snaží porovnat cíle, praxi a institucionální podmínky pedagogů mediální výchovy na gymnáziích v Praze a v německém Lipsku a zprostředkovat tak oběma stranám inspiraci. V teoretické části se práce zabývá významem role pedagoga, základními mediálně- pedagogickými koncepty, historickým vývojem mediální výchovy v Česku i Německu a jejím zakotvením v oficiálních dokumentech. Praktická část práce sestává z komparace dotazníků distribuovaných mezi učitele mediální výchovy na příslušných školách v Praze a v Lipsku, prohloubené o šest polostrukturovaných rozhovorů s příslušnými pedagogy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.